|duminică, octombrie 20, 2019
Sunteti aici: Home » Timp liber » Te culci tarziu? Iata la ce te expui!
  • Urmareste-ne!

Te culci tarziu? Iata la ce te expui! 

In caz ca nu stiai, ingrasarea are legatura directa cu tulburarile somnului. Daca nu reusesti sa te odihnesti cum trebuie organismul nu mai stie cand trebuie sau arda caloriile pe care le consumi. Specialistii au decis sa explice fenomenul pentru a ajuta femeile care se confrunta cu probleme de greutate.
Doctorul Michael Breus, psiholog si membru al academiei „Sleep Medicine” din America, a povestit cum multi dintre pacientii lui planuiesc sa se culce la ora 22:00 insa mai tot timpul ajung in pat pe la ora 23:30. Daca ora de trezire este determinata social (obligatia de a ajunge la job, faptul ca trebuie sa pregatesti copii pentru scoala), ora la care te culci este printre putinele lucruri pe care le poti controla cand vine vorba de somnul tau.
Si daca cu oboseala te lupti cum-necum pe tot parcursul zilei, te avertizam ca pe termen lung diminuarea orelor de somn poate avea un efect negativ asupra siluetei tale. Motivele sunt urmatoarele:
1. Lipsa somnului provoaca un dezechilibru hormonal care-ti va mari apetitul
2. Neefectuarea completa a ultimului ciclu de somn inseamna ratarea perioadei in care corpul arde majoritatea caloriilor
3. Dupa o noapte (aproape) alba vei pofti la mancaruri care contin multe grasimisi carbohidrati
a. Determina care este ora la care te trezesti in fiecare zi.
b. Scade 7 ore si jumatate sau 5 cicluri de cate 90 de minute.
c. Seteaza-ti alarma ceasului sau a telefonului pentru a nu uita sa mergi la culcare (nu uita sa resetezi alarma pentru ora de trezire).
d. Daca te trezesti dupa 3 zile cu 10 minute inainte sa-ti sune alarma de dimineata, inseamna ca ti-ai gasit ora perfecta pentru culcare.
e. Daca inca te trezesti din cauza alarmei, seteaza-ti ora de culcare cu 15 minute mai devreme. Fa acest lucru pana vei reusi sa te trezesti cu 10 minute inaintea alarmei de dimineata, potrivit andreearaicu.ro.

Mai multe titluri din categorie: